; miejsce do pracy w domu

Pomysły na przestrzeń do pracy w domu

Praca w domu wbrew pozorom wymaga od Ciebie dużego skupienia. W biurze zajmujesz się wyłącznie powierzonymi Ci zadaniami.

W domu zawsze znajdzie się coś do zrobienia – pranie, obiad, odkurzanie, zamiatanie… Właśnie dlatego dobrze jest zorganizować domową przestrzeń przeznaczoną wyłącznie do pracy. Martwisz się, że brak dodatkowego pomieszczenia uniemożliwi Ci urządzenie biurowego kąta? Poznaj nasze rady i zobacz, jak skutecznie zorganizować miejsce do pracy w domu.

Wnęka w niewielkim pomieszczeniu

Przy niewielkim mieszkaniu, takim jak na przykład kawalerka, trudno jest znaleźć miejsce na kącik do pracy. W takim wypadku doskonale sprawdzą się wszelkie wnęki w mieszkaniu. Możesz w nich ustawić małe biurko lub niewielki stół, a pozostałą wolną przestrzeń zabudować praktycznymi półkami na książki, słowniki czy segregatory z dokumentami. Jeżeli układ Twojego pomieszczenia na to pozwala, możesz ukryć swoje miejsce pracy za przesuwnymi drzwiami albo materiałową kotarą. Dzięki temu będziesz mógł zachować odrobinę prywatności, gdy przyjdą do Ciebie goście i pozwolić sobie na twórczy nieład w miejscu pracy.

Co powiesz na antresolę?

Na małych metrażach doskonale sprawdzi się również antresola z wolną przestrzenią pod łóżkiem. To skuteczne rozwiązanie, które pozwoli Ci zorganizować miejsce do pracy w domu. W wolnej przestrzeni ustaw biurko, lampkę i niewielki regał. Łóżko na piętrze z kolei będzie idealnym miejscem do spania dla gości. Gotowe antresole znajdziesz w popularnych sklepach z meblami. Wbrew powszechnej opinii wcale nie musisz mieć wysokiego mieszkania, aby antresola się w nim zmieściła. Możesz ustawić ją w każdym wnętrzu – najważniejsze, aby była dopasowana do stylu mieszkania.

Oddzielne biuro – nieograniczone możliwości aranżacyjne

Mieszkanie z wydzielonym pokojem do pracy daje Ci znacznie więcej możliwości aranżacyjnych. Oferta mebli biurowych w sklepach jest na tyle szeroka, że możesz urządzić to wnętrze w niemal każdym stylu. Istnieje jednak kilka elementów, które są niezbędne do stworzenia funkcjonalnej przestrzeni biurowej.

Biurko

Musi być na tyle szerokie, aby zmieścił się na nim laptop, telefon, kalendarz oraz inne niezbędne Ci w pracy przedmioty. Najlepiej ustawić je bezpośrednio przy oknie. Jeżeli nie masz takiej możliwości, pamiętaj o tym, żeby nie zasłaniać sobie ręką światła dziennego.

Regał

Najbezpieczniej ustawić go za plecami lub w zasięgu ręki. Dzięki temu nie będziesz miał problemów ze swobodnym sięganiem po niezbędne dokumenty lub przybory biurowe.

Krzesło biurowe

Krzesło do domowego biura powinno być przede wszystkim wygodne i ergonomiczne. Dobrze, aby miało również regulowaną wysokość. Dzięki temu posłuży Ci ono przez kilka lat. Jak sprawdzić, czy wysokość krzesła jest dopasowana do Twojego wzrostu? Usiądź na krześle i wygodnie połóż stopy na podłodze. Jeżeli Twoje kolana utworzyły kąt prosty, to taka wysokość krzesła biurowego jest odpowiednia.

Oświetlenie

Oświetlenie w domowym biurze jest równie ważne, co wybór biurka czy krzesła. Jeśli pracujesz w domu, powinieneś mieć nie tylko lampkę biurową, ale także dodatkowy punkt światła na suficie. Nigdy nie pracuj w pomieszczeniu, którego jedynym źródłem światła jest ekran komputera. To może zaszkodzić Twojemu zdrowiu, zwłaszcza wzrokowi.

Kolory ścian i dodatkowe akcesoria

Niezwykle ważny jest także kolor gabinetu. Jego dobór uzależniony jest od rodzaju wykonywanej pracy.

  • Jeżeli praca wymaga skupienia, postaw na stonowane kolory – beże, błękity i szarości.
  • Wykonujesz kreatywny zawód? Możesz sobie pozwolić na mocne akcenty kolorystyczne. Wyraziste kolory pobudzą Cię do twórczego działania. Wybierz odcienie pomarańczu, żółci lub intensywnej zieleni.

Nie zapominaj o akcesoriach i biurowych dodatkach. Przydadzą Ci się kolorowe pudełka na spinacze, pinezki lub magnesy, a także segregatory na niezbędne dokumenty. Domową przestrzeń możesz także ozdobić świeżymi kwiatami, zdjęciami lub obrazkami. Dzięki temu będzie ona bardziej przytulna i dostosowana do Twojego charakteru.